lördag 27 juni 2009

Almedalen

Gotland är som hela Sverige i miniatyr. I stort sett finns allt på denna fantastiska ö. Jag har inga anor från Gotland men redan då jag för första gången satte min fot på ön kände jag mig hemma. De första gångerna jag besökte Gotland var det som turist med underbara minnen, bla från långa härliga cykelturer, de senaste gångerna jag varit på Gotland har jag i stort sett bara hunnit med Visby och där en massa möten sommartängda skolor och trädgårdsseminarier Inte illa det heller!
I år har jag nog tagit mig vatten över huvudet, det ena mötet börjar innan det föregående har slutat. Vårdförbundet, IOGT, Rädda barnen, ECPAT, HARO, Dövas ungdomsförbund och Tandläkare det är bara några exempel. "Politikerkollo" sa ett av mina barn, visst men även på ett kollo lär man sig saker.
Att bygga nätverk tror jag är ett av det viktigaste redskapen för mig som politiker. Att veta vem som äger sakfrågan och hämta kunskapen där, det underlättar det demokratiska arbetet.

Inga kommentarer: