torsdag 18 juni 2009

Piratpartiet vanligamän eller kriminella våldsverkare

Piratpartiets väljare sägs vara mest unga män men också unga kvinnor. Partiledarens ålder visar dock att det inte bara är ett parti för ungdomar utan att man även upp i åldrarna delar partiets åsikter och värderingar.
Jag har full respekt för piratpartiets väljare. Sverige är ett demokratiskt land med demokratiska val, därför ska Piratpartiet behandlas med samma respekt som andra partier. Att generalisera Piratpartiets väljare och medlemmar är inte förenligt med de demokratiska grundtankarna. Att etablerade partister från traditionella partier försöker hitta sätt att smutskasta och förminska Piratpartiet, betyder att vi behöver en upprustning i partierna vad gäller demokratiska spelregler.
Att ens vara i närheten av att blanda in våldtäckter på unga kvinnor i sammanhanget bedömer jag som oerhört dumt och kränkande och jag tar på alla vis avstånd från sådana påhopp

3 kommentarer:

Markus "LAKE" Berglund sa...

Jag antar att detta är ytterligare ett svar i debatten om Annika Qarlsson?

Du kanske också vill med i listan?
Stormen bedarrar, men förtroendet är redan borta

:-)

Centerhälsningar
Markus

Maria sa...

Jag vet inte vad eller hur Annika tänkte när hon skrev detta men någon sans eller balans finns inte.

Stina sa...

Ja, Annikas uttalande är mycket olyckligt och de ursäkter hon senare avgivit visar att hon inte riktigt förstått problemet. Det bekymrar mig att Centerkvinnorna nu får så negativ fokus i sociala medier. Vi är bättre än så!

Jag har också bloggat i ämnet: http://centralt.blogspot.com/2009/06/piratpartister-ar-inte-varre-andra.html